Garmin Forerunner er rekke klokker designet og utviklet for treningsmål. Disse intelligente klokkene har et vell av funksjoner og muligheter for å hjelpe deg med treningen og i hverdagen. Blant mye annet gjør de dette:

  • Tar tiden på deg under trening
  • Forteller deg hvordan du gjorde det I forhold til forrige gang
  • Beregner kaloriforbruk, kondisjon og akselerasjon
  • Gir deg råd om restitusjon
  • Hjelper deg å sette nye mål

Lær kroppen din å kjenne med Garmin Forerunner

Det er flere versjoner av klokken og disse har litt ulike funksjoner. Det alle versjonene har til felles er deres evne til å overvåke kroppen din. Klokka registrerer bevegelsene du gjør og vurderer effekten av dem.

Fra den allerede gammeldagse skrittelleren (en funksjon som disse klokkene fortsatt har), går de til å måle distanse og tid på treningsøkten din.

Tidligere resultater på den samme treningsruta er lagret, og du sjekke hvordan du ligger an i forhold til disse. Dette hjelper deg til nye personlig rekorder. Klokken registrerer også akselerasjoner du gjør og følger med i kondisjonsutviklingen.

Få en ny livsstil med Garmin Forerunner

Treningen kan ha forskjellige formål. Det er ikke alltid «å bli best» som gjelder. Det kan også være å gå ned i vekt.

Garmin Forerunner-klokkene har innebygd en beregning av ditt kaloriforbruk for hver treningsøkt. Sammen med de øvrige funksjonene gir dette en motivasjon til å trene mer, yte mer i hver treningsøkt, forbrenne stadig flere kalorier og bli slankere.

Når dette målet er nådd, skal du se du er blitt så glad i å trene at du gjør det til en vane. Når formen er blitt forbedret, vil det motivere til deltakelse i mosjonsløp. Det vil igjen gi deg lyst til å trene mer, og kanskje et langt liv med god helse.

Løp for full musikk

Musikkelskere og treningsentusiaster går for Garmin Forerunner 645 Music. Ja, du laster ned musikken direkte til telefonen. Opptil 500 låter med dine favorittartister holder til ei rimelig lang treningsøkt.

Noen må ha musikk både til arbeid og trening. Det hjelper med å holde fokuset på det man driver med. Treningen bli ikke kjedelig så lenge du har noe å høre på.

Du kan også planlegge musikken til treningen. Er det tempotrening duger ei rask låt til å få opp farten. Musikk med varierte rytmer kan også gi en form for intervalltrening.

Melkesyre og restitusjon

Du som trener vet godt hva melkesyre er. Det er da kroppen sier stopp. Tempoet daler og du må virkelig slite for å komme deg i mål.

Derfor er det godt å ha følelse for når og under hvilke omstendigheter denne terskelen inntreffer. Hvis du trener en del, ligger den på rundt 90 % av makspulsen. For de som ikke er ute like ofte, kan den være et stykke under dette.

Det er Garmin-enheter som beregner når du begynner å nærme deg det punktet melkesyra inntreffer, slik at du kan nedjustere tempoet ditt i tide. For at dette skal være presist er det nødvendig at klokka har lært kroppen din å kjenne gjennom et visst antall turer.

I gamle dager måtte dette måles ved å ta en blodprøve etter trening, sende den til et laboratorium og vente på svar. Garmin Forerunner finner fram til det samme ved å måle pustefrekvensen din. Prosessen for inn- og utpust produserer nemlig små endringer i intervallet mellom hjerteslagene (pulsvariasjon). Herunder finner man melkesyra.

Restitusjon er viktig etter ei treningsøkt. Trening fungerer ved at kroppen slites ut og brytes ned. Når den bygger seg opp igjen, kommer den til et høyere nivå enn der den var før treningen. Dette er slik det bør være, og som er hele konseptet for trening.

Men hvor lenge skal kroppen restitueres, eller hvile som det også kalles, før du kan trene på ny? Hvis det er for kort tid mellom hver gang, vil kroppen slites ut. Går det for lang tid, mister du treningseffekten. Restitusjonstiden varierer også med hvor hard treningsøkten du fullførte var, og den er selvfølgelig individuell.

Med Garmin Forerunner og modellen fra Firstbeat vil du få anbefalinger på treningsnivå med tanke på restitusjon. Det vil bli klarere hvor ofte du bør trene og hvor høy intensitet som anbefales.

Alt til treninga fra Power

Vi har flere typer smartklokker og treningsklokker fra Garmin og andre produsenter. Du stiller med kroppen din, vi har teknologien som skal til.

Et rimeligere alternativ til treningsklokke, er for eksempel et aktivitetsarmbånd. Det har flere av de samme funksjonene, som skritteller, pulsmåler og estimert kaloriforbruk.

Så bestill i dag og begynn å trene i morgen.

Chat

Hva kan vi hjelpe deg med

Chat